Diqus

Sunday, June 28, 2015

Mad Max: Fury Road (2015), USA, Regi: George Miller

















Full fart i ørkenen


Mad Max: Fury Road møter vi go'gutten Tom Hardy i rollen som Max. Helten som blir tatt til fange, rømmer og blir med noen kvinnelige opprørere ledet av Furiosa (Charlize Theron), men hakk i hælene har de Immortan Joe (Hugh Keays-Byrne) og hans bande. Klarer Max og damene og komme seg til en såkalt oase.

Mad Max: Fury Road er en skikkelig action-film, og den som liker mye biljakter kommer ikke til å bli skuffet. Jeg synes Tom Hardy er utrolig kald og tøff i rollen som Max, han løser opp litt underveis, men han er en skikkelig barsking. Det kan man trygt også si at Furiosa er også, Charlize Theron passer som hånd i hanske i denne rollen. Hun er søren meg skikkelig bad ass. Go girls!
Immortan Joe er og forblir en ond jævel, og han er akkurat sånn passe sær. Når vi snakker om sært, så er det noen av de kara i banden til Joe som ser skikkelig freaky ut. Han torturisten med hetta var bare helt ute, og for ikke å snakke om sønnen til Joe. Liten kar med skjegg. Digga også han som stod å spilte rocke-gitar mens de var ute på tokt.

Mad Max er etter min mening akkurat slik en reboot skal være. Ikke helt som orginalen, men heller ikke for langt unna heller. Jeg finner det også veldig bra at man har valgt å bygge mye ting i denne filmen istedenfor å gå for masse cgi. Stort pluss for det, er forøvrig glad for at de har valgt å gå denne veien i de kommende Star Wars-filmene.
Er også godt å se at George Miller som også regisserte de gamle filmene styrer skuta. Good to have you back George!

Har man lyst på en post-apokalyptisk film med høyt tempo og som også ser en dose sprø ut, så kan det godt tenkes at Mad Max: Fury Road er helt midt i blinken. Jeg selv koste meg ihvertfall som en liten unge under hele forestillingen. Action for alle penga!

No comments:

Post a Comment