Diqus

Tuesday, June 30, 2015

Escape from Hellview (2011), Israel, Regi Hadas Brandes

:














Helvetes sirkus

En gutt legger seg for kvelden. Etter at moren har gått fra rommet, blir han lukket med av en klovn til et sirkus der gutten tror han skal være med på noe morsomt. Men han blir snart trukket inn i en skummel verden med ekle klovner og noen fæle menn med masker. Han er rett og slett i et helvete. 

Jeg synes animasjonen i denne kort-filmen var veldig fin. Det ser ut som barnetegninger, Minte meg litt om Ernest og Celestine. Men jeg synes også animasjonen passet bra da det skulle bli skummelt også, skyggene kommer fint frem og man ser god kontrast til det snille og det onde. 

Historien synes jeg ble litt vel typisk. Er så og si ingen som kommer til å bli overrasket i det hele tatt. Det var også irriterende at rulleteksten kom samtidig som filmen ikke var helt ferdig. Det var bare teit. 

Men filmen skal ha for at den var veldig stemningsfull og for animasjonen som jeg likte veldig godt.

No comments:

Post a Comment