Diqus

Saturday, June 27, 2015

Jurrasic World (2015), USA, Regi: Colin Tervorrow





















Jurrasic Park goes next-gen


Ja så var det en ny Jurrasic Park. Det måtte jo komme før eller senere, vi lever jo i remakens tid på godt og vondt. 
I Jurrasic World har man valgt å drite i film nummer to og tre og heller gjøre det til en oppfølger til den første. Dette er egentlig like greit i og med at de to filmene var veldig svake. Men skal jeg være ærlig så er det mer som en nyinnspilling av den første filmen. 

Filmen foregår 22 år etter den første filmen. To brødre (spilt av Ty Simpkins og Nick Robinson skal på helgetur hos sin tante, Claire (spilt av Bryce Dallas Howard) som jobber i Jurrasic World. Claire har ikke tid til å passe på nevøene sine, og nevøene sniker seg bort fra barnevakten sin. Samtidig har en Tyranosaurus rømt fra sin inngjerning. 

Jurrasic World er en underholdningsfilm. Det er veldig mye løping i denne filmen (Hei Dallas Howard hvordan klarer du å løpe fort i høyhælte sko?). Det er også veldig tydelig hvem som er snille og hvem som er slemme i denne filmen. Chris Pratt spiller helten Owen. Han har noen artige kommentarer her og der, men er generelt en skikkelig typisk tøffing. Skurken i denne filmen er Hoskins som også er en typisk douchbag, og det er moro å se at Vincent D'Onofrio, som jeg mener er en ganske undervurdert skuespiller være med i en skikkelig storfilm. Karakterene her er ganske typiske. Claire er en typisk berte, som tydeligvis Hollywood aldri går lei av. Men jeg må innrømme en ting, Bryce Dallas Howard var skikkelig lekker i denne filmen. Særlig når hun blir litt tøffere inni jungelen, ble møkkete, hehe. De to brødra kunne jeg ikke brydd meg om, jeg hadde sikkert ikke brydd meg om de hadde blitt spist opp.

En annen ting jeg likte godt var da det var referanser til den første Jurrasic Park, som feks. da de to brødrene finner lobbyen fra 22 år tidligere. Og kult at de snakker om det som skjedde i gode gamle dager. 

Jurrasic World er som sagt en underholdningsfilm, men en god en sånn sett. Men Hollywood kan dere snart finne på noe nytt? Det må da finnes noe annet en remakes til 1000.

No comments:

Post a Comment